Διατροφή βρέφους Μητρότητα

Τα πέντε καλύτερα λαχανικά για μωρά και η διατροφική τους αξία

 Ποια είναι τα πιο θρεπτικά λαχανικά για τα μωρά και γιατί;

Τα μωρά, μέχρι και τον έκτο μήνα ζωής τους, τρέφονται αποκλειστικά με γάλα, μητρικό ή ξένο.
Αν και το ξένο δεν θα έπρεπε καν να αναφέρεται, καθώς το μητρικό θεωρείται η καλύτερη τροφή για το μωρό σας.
Τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος μέχρι και αυτήν την ηλικία, καλύπτουν τις ανάγκες τους παρέχοντάς τους όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται.

Από τον έκτο μήνα όμως κι έπειτα, οι απαιτήσεις του οργανισμού αυξάνονται και οι στερεές τροφές μπαίνουν σταδιακά στην καθημερινή διατροφή του μωρού.

Από τις πρώτες στερεές τροφές των παιδιών είναι φρούτα και λαχανικά που μπορούμε εύκολα να τα μετατρέψουμε σε πουρέ ή κρέμα. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα συστατικά που χρειάζεται το παιδί για την υγιή ανάπτυξή του.

Ποια είναι όμως τα top 5 λαχανικά για τη βρεφική ηλικία και ποια η διατροφική τους αξία;

Γλυκοπατάτα

Η γλυκοπατάτα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C και B6, καθώς επίσης και σε σίδηρο ασβέστιο, φώσφορο και άλλα θρεπτικά συστατικά. Λόγω της μαλακής υφής της, μπορείτε να τη μαγειρέψετε εύκολα, γρήγορα και να την κάνετε πουρέ.

Διατροφική αξία ανά 100 γραμμάρια:

  • Eνέργεια: 84 kcal
  • Πρωτεΐνη: 1.6 g
  • Λίπος: 0,05 g
  • Ασβέστιο: 30 mg
  • Σίδηρος: 0,61 mg
  • Μαγνήσιο: 25 mg
  • Βιταμίνη C: 2,4 mg
  • Βιταμίνη Α: 14.187 IU
  • Φώσφορο: 47 mg

Αρακάς

Ο αρακάς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, C, K και Β1. Επιπλέον είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου και φυλλικού οξέος.

Διατροφική αξία ανά 100 γραμμάρια:

  • Θερμίδες: 84 kcal
  • Πρωτεΐνες: 5,4 g
  • Λίπος: 0,2 g
  • Υδατάνθρακες: 15,6 g
  • Φυτικές ίνες: 5,5 g
  • Σάκχαρα: 5,9 g

Πράσινα φασόλια

Τα πράσινα φασόλια έχουν ήπια γεύση και είναι από τις τροφές που τα μωρά εύκολα μπορούν να συνηθίσουν.

Διατροφική αξία ανά 100 γραμμάρια:

  • Ενέργεια: 155 kcal
  • Πρωτεΐνη: 6,4 g
  • Υδατάνθρακες 13,4 g
  • Διαιτητικές ίνες 6,9 mg
  • Ασβέστιο 31 mg
  • Μαγνήσιο 44 mg
  • Φώσφορος 122 mg
  • Σίδηρος 2 mg
  • Ψευδάργυρος 0,9 mg   
  • Βιταμίνη C 6 mg

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε καροτενοειδή, ινδόλη-3-καρβινόλη, σουλφοραφάνη, καμφερόλη, κουερσετίνη, σίδηρο, βιταμίνες Α, C, Κ1, Β1, Β6, Ε, φολικό οξύ, μαγνήσιο, σελήνιο, χρώμιο, φώσφορο, κάλιο, μαγγάνιο, καθώς και σε φυτικές ίνες.

Διατροφική αξία ανά 100 γραμμάρια:

  • Θερμίδες: 34kcal  
  • Νάτριο: 36mg
  • Κάλιο: 303mg
  • Υδατάνθρακες: 7 g
  • Πρωτείνη: 2.8 g
  • Βιταμίνη Α: 8 mg
  • Βιταμίνη C: 91.3 mg
  • Βιταμίνη Β-6: 0.191 mg
  • β – Καροτίνη: 93 mg
  • Ασβέστιο: 46 mg
  • Μαγνήσιο: 21 mg
  • Σίδηρος : 0.69 mg
  • Φώσφορος: 67mg

Κολοκύθα

Η κολοκύθα ανήκει στην οικογένεια Cucurbitaceae, μαζί με το αγγούρι και το πεπόνι. Συνήθως το χρώμα της είναι πορτοκαλί και κίτρινο, αλλά κάποιες ποικιλίες της μπορεί να έχουν πράσινο, κόκκινο ή και λευκό χρώμα. Λόγω της μαλακής υφής της, μπορείτε να τη μαγειρέψετε εύκολα, γρήγορα και να νοστιμίσετε το φαγητό του μωρού σας.  

Διατροφική αξία ανά 100 γραμμάρια:

  • Ενέργεια: 26 kcal
  • Υδατάνθρακες: 6.50 g
  • Πρωτεΐνες: 1.0 g
  • Βιταμίνη Α: 7384 ΙU
  • Βιταμίνη C: 9.0 mg
  • Βιταμίνη E: 1.06 mg
  • Βιταμίνη Κ: 1.1 mcg
  • Νάτριο: 1 mg
  • Κάλιο: 340 mg
  • Ασβέστιο: 21 mg
  • Σίδηρος: 0.80 mg

Πηγή: bundoo.com

Related posts

23χρονη μάνα έχει ήδη 11 παιδιά και σχεδιάζει να αποκτήσει άλλα 100

admin

Ολιγοσακχαρίτες μητρικού γάλακτος (HMOs)

admin

Μητέρα Δεν Αφήνει Την Κόρη Της Να Φάει Ζάχαρη. Δείτε Πώς Είναι Το Κοριτσάκι Σήμερα…

admin
elGreek